Vrei să îmbunătățești profitabilitatea companiei? Începe prin a spori bunăstarea angajaților.

de Livia Martini (Director de Resurse Umane Wellhub, fostul Gympass) și Bruno Annicq (Director Financiar Wellhub, fostul Gympass)

În calitate de Director de Resurse Umane și Director Financiar la Wellhub, obiectivele noastre au fost istoric privite ca fiind în opoziție: unul caută să cheltuie, iar celălalt caută să economisească.

Am lăsat acel cadru depășit unde îi este locul — în trecut. La Wellhub, știm că obiectivele și metodele noastre sunt direct aliniate. Investiția în bunăstarea oamenilor noștri îmbunătățește sănătatea afacerii. Pentru că, fie că își dau seama sau nu, fiecare companie se bazează pe wellbeing. Nimeni nu poate depăși concurența fără o forță de muncă sănătoasă, implicată și productivă.

Acesta este motivul pentru care cel mai bun mod de a-ți crește afacerea este prin îngrijirea forței de muncă în primul rând, nu a tabelelor și prezentărilor. Prea des ne concentrăm asupra rezultatului final și uităm de angajații care conduc aceste rezultate în primul rând. Angajații prosperi aduc profit, pentru că bunăstarea este profitabilă. Bunăstarea angajaților nu este o cheltuială — este o investiție strategică în performanța companiei, și putem demonstra asta.

Nu trebuie să ne crezi pe cuvânt: am chestionat mai mult de 2.000 de lideri de resurse umane din companii cu programe de bunăstare din nouă țări despre impactul inițiativelor lor de bunăstare pentru raportul nostru anual al Rentabilității în Wellbeing, lansat de curând.

Iată ce am descoperit și ce ne spun aceste constatări despre utilizarea stării de bine ca avantaj competitiv.

Constatarea-cheie 1: Starea de bine poate revigora angajații. Starea de bine a angajaților este o pârghie puternică pentru orice companie care își dorește să își îmbunătățească performanța. Cheltuielile pentru starea de bine a forței de muncă reprezintă o investiție în performanța companiei.

Ce am descoperit:

95% dintre companii obțin un randament pozitiv din programul lor de wellbeing, în creștere față de 90% anul trecut. 56% dintre companii câștigă mai mult de 2 dolari pentru fiecare dolar investit în programul lor de bunăstare.

Concluzia:

Investiția în wellbeingul angajaților este o investiție în sănătatea financiară a companiei tale.

Constatarea-cheie 2: Programele de wellbeing abordează problemele de afaceri presante

La fel ca un cuțit elvețian, programele de wellbeing abordează totul, de la sporirea productivității și reducerea costurilor de sănătate până la îmbunătățirea achiziției de talente și reducerea costurilor pe care angajații le suportă pentru starea lor de bine. Ele ajută la echilibrarea turnover-ului, la creșterea satisfacției și la reducerea concediilor medicale.

Ce am descoperit:

91% dintre liderii de resurse umane spun că costurile beneficiilor lor de sănătate au scăzut ca rezultat al programului lor de wellbeing, în creștere cu 78% în 2023.

89% dintre liderii de resurse umane observă că angajații iau mai puține zile libere din cauza bolii ca urmare a programului lor de bunăstare, în creștere cu 85% față de anul trecut.

98% dintre liderii de resurse umane spun că programul lor de wellbeing reduce fluctuația personalului.

97% dintre liderii de resurse umane spun că inițiativele de bunăstare îmbunătățesc achiziția de talente. Concluzia:

Programele de wellbeing sunt mai mult decât un exercițiu de a te simți bine — ele alimentează rezultate de afaceri cuantificabile.

Constatarea-cheie 3: Angajamentul angajaților la orice nivel este esențial pentru maximizarea ROI-ului unui program

Cu cât angajații folosesc mai mult un program, cu atât este mai mare ROI-ul său. Exemplul dat de executivi este o parte fundamentală a maximizării acestui randament, deoarece participarea angajaților la un program reflectă participarea C-suite.

Ce am descoperit:

97% dintre liderii de resurse umane afirmă faptul că creșterea participării la programele de wellbeing crește randamentul investiției. Cele 5% dintre companiile cu un ROI negativ din programele lor de wellbeing au cele mai mici rate de angajament al angajaților în programele lor. Ratele mai mari de implicare a celor din C-suite conduc la rate mai mari de angajament al angajaților. Ratele mai mari de angajament al angajaților conduc la randamente mai mari în programele de wellbeing.

Concluzia:

Liderii de resurse umane trebuie să promoveze o cultură a stării de bine în compania lor care încurajează utilizarea frecventă și publică a beneficiilor lor de wellness.

Inspirându-ne din aplicație:

Amândoi îmbrățișăm ideea de bunăstare – injectăm bunăstare în rutinele noastre personale și de echipă, astfel încât toată lumea să știe că bunăstarea este o prioritate. Livia, de exemplu, integrează partenerii Wellhub în activitățile de construire a echipei, în timp ce Bruno își blochează timpul pentru familie în calendarul său. Ambele acțiuni modelează prioritizarea bunăstării, încurajând celelalte departamente să facă la fel.

Concluzia-cheie 4:

Planurile complete generează randamente mai mari
Cu cât un program susține mai multe aspecte ale stării de bine, cu atât este mai probabil să genereze randamente financiare pozitive.

Ce am descoperit:

Companiile cu un ROI între 0% și 50% au, în medie, trei tipuri de suport pentru bunăstare. Cele cu un ROI între 151% și 200%, pe de altă parte, au în medie șase suporturi pentru bunăstare.
Cele 5% dintre companiile cu un ROI negativ din programele lor de wellbeing au cele mai puțin comprehensive programe.

Concluzia:

A avea o varietate largă de oferte de wellbeing este crucială pentru a stimula ratele de implicare a angajaților într-un program de wellbeing care generează randamente valoroase.

Puterea transformatoare a stării de bine complete este motivul pentru care Gympass este acum Wellhub. Când am lansat în 2012, ne-am concentrat în întregime pe bunăstarea fizică – eram literalmente un abonament de sală de sport pe atunci.

De atunci, am explorat mai adânc ceea ce înseamnă cu adevărat bunăstarea. Pentru ca oamenii să fie cu adevărat bine, trebuie să fie susținute toate dimensiunile bunăstării. Acest lucru a adâncit misiunea noastră de la a-i ajuta pe oameni să găsească o modalitate de a se mișca, la a-i ajuta să-și îmbunătățească calitatea vieții la un nivel fundamental. Acest lucru necesită mult mai mult decât o plimbare pe banda de alergare – necesită susținerea fiecărei companii să devină o companie de wellbeing.

Dacă luați un singur lucru din acest raport, sperăm că este acesta: investiția în wellbeing este câștigătoare pentru toată lumea. Echipele noastre de Resurse Umane și Finanțe nu sunt în poziții opuse în această conversație pentru că starea de bine nu este o cheltuială, ci o investiție. Atunci când angajații prosperă și compania prosperă la fel – nu este necesară nicio compensație.

Puteți descărca studiul Roi în Wellbeing 2024 de la acest link.

Ia-ți și tu 7card!

Ia-ți și tu 7card!

Sunt angajat și vreau 7card! 

Vezi dacă și compania la care lucrezi oferă 7card angajaților!

Ca să îți faci 7card, angajatorul tău trebuie să aibă contract cu noi. Caută-l aici! 

Ce bine, angajatorul tău oferă 7card! Hai în aplicația 7card să îți faci abonamentul!

Dacă ai deja 7card și ai întrebări despre abonamentul tău, te rugăm, hai să ne scrii în pagina de Contact!

Sunt HR / reprezint o companie

Dacă vrei să aduci 7card în compania ta, te rugăm să completezi formularul cu datele tale. Ne va face plăcere să îți trimitem rapid informații detaliate și, eventual, să te punem în legătură cu un coleg.

  • * În acest moment, doar companiile cu peste 10 angajați pot oferi 7card.
    Dacă reprezinți o companie cu mai puțin de 10 angajați, ne pare rău că nu putem răspunde solicitării tale.