wellbeing

Cum să conduci interviuri unidirecționale (37 de exemple de întrebări)

Managerii de recrutare sunt în continuă căutare de noi modalități pentru a găsi talentele potrivite pentru posturile vacante. Cu cât sunt mai bune metodele de recrutare, cu atât vei atrage și păstra mai mulți candidați de top — o rețetă pentru o organizație mai puternică în ansamblu.

Una dintre schimbările recente în procesul de recrutare este creșterea interviurilor unidirecționale. Cu pandemia schimbând lucrurile și tehnologia în avansare constantă, acest stil de interviu capătă o tracțiune serioasă. Între 2020 și 2022, utilizarea interviurilor unidirecționale a crescut cu 30%, conform unui sondaj de recrutare realizat de Alianța pentru Serviciile de Carieră și Angajatori MBA.

Deci, care este acest stil de interviu și de ce este atât de popular printre companii? Să explorăm ce sunt interviurile unidirecționale și cum le poți utiliza în procesul tău de recrutare.

Ce sunt interviurile unidirecționale?

Candidații completează interviuri unidirecționale, cunoscute și sub numele de interviuri asincrone, independent. În loc să vorbească cu un reprezentant al resurselor umane sau cu un manager de recrutare, aceștia se înregistrează în prealabil răspunzând la întrebările de interviu. Echipele de recrutare pot apoi să revizuiască înregistrările pentru a obține o idee despre personalitatea și abilitățile fiecărui candidat. Astfel poți evalua candidații în timpul tău liber, fără a programa întâlniri individuale.

Rezultatul este un proces de interviu mai simplificat și mai convenabil atât pentru organizații, cât și pentru cei care caută un loc de muncă. Companii importante precum Coca-Cola, Chick-fil-A și PGA Tour au început deja să folosească interviurile unidirecționale în procesul lor de recrutare.

Avantaje și dezavantaje ale interviurilor unidirecționale

La fel ca orice instrument din arsenalul tău de recrutare, interviurile unidirecționale vin cu partea lor de avantaje și dezavantaje. Totul depinde de optimizarea perfectă pentru nevoile organizației tale.

Să analizăm mai atent ce aduc aceste interviuri solo la masă pentru a decide dacă se potrivesc strategiei tale de recrutare.

Avantaje

Eviți conflictele de programare: candidații înregistrează interviurile unidirecționale în timpul lor liber, iar tu ai libertatea să le revizuiești ori de câte ori se potrivesc în programul tău aglomerat. Nu mai este nevoie să aliniezi calendarele tuturor.

Își extinzi baza de talente: cu interviurile unidirecționale, nu ești limitat doar la scena talentelor locale sau la restricțiile de fus orar. Poți arunca mreaja departe și larg, conectându-te eficient cu candidați din întreaga lume.

Redui costurile de recrutare: echipa ta de recrutare poate trece prin interviurile unidirecționale mult mai repede decât interviurile tradiționale, economisindu-ți timp și bani prețioși.

Dezavantaje

Lipsa dialogului: într-un interviu unidirecțional, candidatul nu are oportunitatea de a pune întrebări și de a evalua organizația. Nu există un dialog, ceea ce ar putea să te împiedice să îi cunoști pe candidați în profunzime.

E neplăcut pentru unii candidați: o parte dintre aplicanții tăi s-ar putea să nu aprecieze interviurile unidirecționale. Ar putea considera că metoda oferă o experiență mai puțin plăcută sau că instrumentele digitale sunt dificil de navigat. Ca rezultat, ar putea să treacă peste oportunitatea pe care o oferi.

Cum să conduci și să evaluezi un interviu unidirecțional

Deci, ai cântărit avantajele și dezavantajele și ai decis să folosești interviurile unidirecționale în procesul tău de recrutare. Care este următorul pas?

Acum, este momentul să pregătești terenul pentru interviuri de succes. De exemplu, este o idee bună să informezi candidații în descrierea postului că va exista un interviu asincron, astfel încât toată lumea să fie pe aceeași lungime de undă.

Iată câteva sfaturi suplimentare privind stabilirea și executarea interviurilor unidirecționale eficiente.

 Alege software-ul potrivit

Primul pas este să decizi cum vei efectua interviurile asincrone. Există o mulțime de opțiuni de software disponibile, deci evaluează cu atenție opțiunile. Poți parcurge câteva teste pentru a te asigura că totul funcționează corect de ambele părți. Ultimul lucru de care ai nevoie este să te confrunți cu probleme tehnice în timpul unui interviu.

 Decide cum livrezi întrebările

Ai câteva opțiuni pentru partajarea întrebărilor de interviu cu candidații. De exemplu, le poți cere candidaților să citească întrebările sau să partajezi un videoclip cu cineva care le citește. Lăsând pe cineva din echipa ta să citească întrebările ajută și la asocierea unei fețe umane pe companie. Acest lucru adaugă o notă personală interviului, ajutând candidații să se simtă mai în largul lor.

Stabilește un deadline clar

Un avantaj al interviurilor unidirecționale este că viitori candidați le pot finaliza în timpul lor liber. Dar, chiar dacă vrei să le oferi tot timpul din lume, trebuie să menții lucrurile în mișcare. Dacă trebuie să aștepți prea mult timp pentru a primi răspunsuri, asta ar putea perturba cronologia de recrutare.

Decide un deadline strict pentru trimiterea videoclipului interviului. Încearcă să le oferi candidaților suficient timp pentru pregătire și practică, dar evită întârzierile lungi. O săptămână poate fi suficient timp pentru ca candidații interesați să finalizeze interviul.

Stabilește criterii pentru evaluarea răspunsurilor

Înainte de a viziona interviurile, ia în considerare ce speri să vezi. Fă o listă de criterii pentru a evalua răspunsurile candidatului în mod eficient – acest lucru te poate ajuta să rămâi obiectiv.

Apoi, evaluează candidații la fel cum ai face într-un interviu obișnuit. Evaluează-le abilitățile de comunicare, personalitatea, potrivirea culturală și alte competențe relevante pentru locul de muncă.

Folosește videoclipurile pentru a găsi candidați care rezonează cu valorile brandului tău. Nu îți face griji dacă nu poți alege unul pentru a ocupa poziția încă – poți contacta alegerile de top și poți programa un interviu de urmărire bidirecțional pentru a săpa mai adânc.

Practici optime pentru interviurile unidirecționale

Conducerea interviurilor unidirecționale este foarte diferită față de conducerea interviurilor tradiționale, conversaționale. Este un joc cu totul diferit. S-ar putea să fie nevoie să ajustezi puțin abordarea pentru a obține rezultatele dorite. Ia în considerare aplicarea acestor practici optime:

 Menține lucrurile simple: majoritatea oamenilor probabil nu vor să se înregistreze vorbind ore întregi, iar probabil că nici nu aveți timp să urmăriți totul, oricum. Ideal, interviurile unidirecționale pot fi simple și pot dura mai puțin de o oră pentru a fi completate.

 Colaborează: echipa ta de resurse umane și managerii care vor fi responsabili pentru noii angajați pot lucra împreună pentru a crea interviul unidirecțional.

 Solicită feedback de la candidați: candidații care completează interviul unidirecțional pot oferi informații valoroase pentru a te ajuta să îmbunătățești procesul, deci nu ezita să le ceri părerea.

Iată câteva întrebări eficiente pentru interviuri unidirecționale pe care le poți folosi:

Atunci când creezi interviul unidirecțional, optează pentru întrebări care să îi îndemne pe candidați să ofere răspunsuri detaliate și profunde. Păstrează întrebările care ar putea iniția un dialog pentru interviurile bidirecționale din viitor.

Mai jos sunt exemple de întrebări și sugestii pe care poți dori să le incluzi în interviul  asincron.

Întrebări generale de interviu 

Începe cu câteva întrebări de interviu clasice pentru a cunoaște mai bine candidatul.

  • Spune-ne câte ceva despre tine.
  • Ce te-a determinat să aplici pentru această poziție?
  • Care sunt punctele tale forte și punctele tale slabe?
  • Cum gestionezi provocările sau situațiile dificile?
  • Cum faci față stresului?
  • În ce tip de mediu de lucru te dezvolți cel mai bine?
  • Unde te vezi peste cinci ani?
  • Ce te motivează?
  • Întrebări tehnice și specifice poziției

După ce ai acoperit aspectele de bază, pune întrebări de interviu care sunt mai specifice pentru rolul și experiența candidatului.

  • De ce ar trebui să te angajăm pentru această poziție?
  • Ce experiențe te-au pregătit pentru acest rol?
  • Care sunt responsabilitățile tale în rolul tău actual?
  • Ce compensație aștepți pentru acest rol?
  • Care este abordarea ta în ceea ce privește managementul?

  •  Alinierea valorilor

  • Ce valori sunt cele mai importante pentru tine într-un mediu de lucru?
  • Poți descrie un mediu de lucru anterior în care te-ai dezvoltat? Ce l-a făcut potrivit pentru tine?
  • Cum îți aliniezi valorile personale cu misiunea și valorile companiei?
  • Descrie cum ai gestiona o situație în care valorile tale au intrat în conflict cu o directivă a companiei.
  • Ce te motivează să performezi bine la locul de muncă?
  • Întrebări despre etică în muncă
  • Descrie un proiect în care ai depășit sarcinile necesare.
  • Cum îți prioritizezi sarcinile atunci când ai mai multe termene limită?
  • Spune-ne despre o situație în care ai trebuit să înveți o abilitate nouă pentru a finaliza o sarcină de serviciu. Cum ai abordat acest lucru?
  • Ce strategii folosești pentru a menține productivitatea în perioadele dificile?
  • Cum te asiguri de responsabilitate în medii de lucru la distanță sau independente?

  • Întrebări despre rezolvarea problemelor și adaptabilitate

  • Descrie o situație în care ai întâmpinat o problemă semnificativă la locul de muncă. Cum ai rezolvat-o?
  • Cum faci față schimbărilor neașteptate ale termenelor sau cerințelor proiectului?
  • Ce pași urmezi când te confrunți cu o problemă pe care nu o poți rezolva singur?
  • Descrie o piedică profesională cu care te-ai confruntat. Cum ai depășit-o?
  • Întrebări despre comunicare și colaborare în echipă
  • Dă un exemplu despre cum ai gestionat un conflict cu un coleg sau manager.
  • Descrie o situație în care ai trebuit să explici informații complexe unei persoane neavizate.
  • Cum te asiguri de o comunicare clară cu membrii echipei într-un mediu la distanță?
  • Ce rol obișnuiești să ai în proiectele de echipă?
  • Poți împărtăși o experiență în care comunicarea eficientă a dus la un rezultat pozitiv?

  • Întrebări despre leadership și potențial de creștere

  • Descrie-ți stilul de leadership. Poți oferi un exemplu de experiență de leadership de succes?
  • Cum încurajezi și motivezi echipa?
  • Ce calități crezi că sunt cele mai importante într-un lider?
  • Discută o situație în care ai condus un proiect cu resurse limitate.
  • Cum faci față feedback-ului constructiv și cum îl folosești pentru a crește profesional?

Adaptează întrebările de interviu la valorile și așteptările companiei tale. De exemplu, dacă apreciezi o cultură pozitivă la locul de muncă pentru bunăstarea angajaților și a organizației – și cine nu apreciază asta, nu-i așa? – roagă candidații să povestească despre un moment în care au contribuit la coeziunea echipei sau la rezolvarea conflictelor.

Atrage angajați de top cu beneficii pentru bunăstarea angajaților

Interviurile unidirecționale sunt o modalitate excelentă de a sorta candidații evitând durerile de cap obișnuite programării. Fii sincer cu așteptările tale și menține interviul simplu.

Dacă întâmpini dificultăți în a atrage talente de top, examinează-ți procesul de recrutare și beneficiile pe care le oferi. Un program robust de beneficii pentru bunăstarea angajaților ar putea încuraja mai mulți candidați calificați să aplice pentru pozițiile din compania ta. Conform unui raport recent 93% dintre angajați consideră că bunăstarea lor este la fel de importantă ca și salariul!

7card te poate ajuta să îți îmbunătățești procesul de recrutare oferind un program de stimulente pentru starea de bine a angajaților. Vorbește cu un specialist în wellbeing astăzi pentru a afla mai multe despre beneficiile de a lucra cu noi.

Ia-ți și tu 7card!

Ia-ți și tu 7card!

Sunt angajat și vreau 7card! 

Vezi dacă și compania la care lucrezi oferă 7card angajaților!

Ca să îți faci 7card, angajatorul tău trebuie să aibă contract cu noi. Caută-l aici! 

Ce bine, angajatorul tău oferă 7card! Hai în aplicația 7card să îți faci abonamentul!

Dacă ai deja 7card și ai întrebări despre abonamentul tău, te rugăm, hai să ne scrii în pagina de Contact!

Sunt HR / reprezint o companie

Dacă vrei să aduci 7card în compania ta, te rugăm să completezi formularul cu datele tale. Ne va face plăcere să îți trimitem rapid informații detaliate și, eventual, să te punem în legătură cu un coleg.

  • * În acest moment, doar companiile cu peste 10 angajați pot oferi 7card.
    Dacă reprezinți o companie cu mai puțin de 10 angajați, ne pare rău că nu putem răspunde solicitării tale.